mandag 24. september 2012

Ny seier til jentene

Vi vinner en ny klar seier i dag, 7-0 mot Askim2 på Ullerud. Dette er isolert sett et godt resultat vi skal være fornøyde med. 

Bak resultatet skjuler det seg en meget svak førsteomgang og en bra andreomgang. Etter pausen og en liten "tordentale" fra meg klarer vi på en god måte å øke tempoet i spillet samtidig som vi blir såpass aggressive og presise som vi bør være i en fotballkamp - dermed får vi det initiativet vi ønsker og vi skaper godt med sjanser og scorer 5 mål i andreomgangen. Askim2 hadde ikke en eneste sjanse i andreomgangen, vi hadde full kontroll bakover på banen. Jeg er godt fornøyd med at vi klarer å omstille oss i andreomgangen og vise mer av det vi kan både innsats- og ferdighetsmessig. 

Første omgang synes jeg var årets svakeste av laget, enda svakere enn førsteomgangen mot Askim den dagen Justin Bieber gjestet Oslo. Det kan være flere årsaker til at vi ikke kommer i gang i førsteomgang og at flere av spillerne virker slappe og har lite ork og liten vilje til å spille slik vi kan og som vi viste i forrige kamp i Askim. Min opplevelse allerede før kampstart idag er at flere av spillerne ikke synes å være så godt forberedt på å spille kamp som vi bør være. Dette preger både oppvarmingen, samtaletemaene mellom spillerne før kampen og hele førsteomgang. Jeg har vært inne på det før, skal vi lykkes som lag i fotballkamper må spillerne gjennom egne forberedelser være klar både i hodet og i beina. I dag tror jeg ikke alle jentene var forberedt i hodet, jeg er også usikker på om alle jentene har spist før kampen.

Jeg må også få frem at flere av jentene viser at de er så forberedt som vi bør være. Flere kan trekkes fram her, men jeg vil spesielt nevne Ingrid, Jenny, Siril, Sandra og Milla som i dag var på "hugget" i begge omganger.

Jeg er trygg på at vi lærer av dette og kommer sterkt tilbake i våre to siste kamper, borte mot Berg og hjemme mot Rapid Athene. Det viktigste er at i disse to kampene igjen viser god innsats. Med 6 poeng i våre siste to kamper blir vi kretsmestere dersom Ås tar poeng borte mot Askim neste uke, noe som ikke er usannsynlig. Vi skal gjøre vår del av forberedelser for å vinne de to siste kampene. Det fordrer at vi har spist, drukket og at hver enkelt har forberedt seg så godt som mulig på å spille kamp. 

Neste trening har vi torsdag på Ullerud klokken 1730-1845. Deretter spiller vi kamp mot Berg neste tirsdag. Minner om at Ås tapte 2-1 borte mot Berg. I følge treneren til Ås skyldes dette at de trodde seieren var innkassert i forkant, spørsmålet var hvor stor seieren skulle bli. Vi skal ikke gå i den samme fellen. Kommer tilbake med avreisetidspunkt fra Pizza Baron.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Upassende kommentarer vil bli slettet! Passende kommentarer for stå :-)